nl
X

Er zijn nog geen producten in uw winkelwagen geplaatst.

Jigging Playa Del Carmen , Mexico!

Maurice     19/04/2013     Reacties (0)

Van Maurice ontving ik het volgende vangstbericht:

Hoi Erik,

Nou de power jigs waren een succes hoor! Precies, zoals ik had gedacht. Het zijn asymmetrische center balanced jigs met een goeie actie. We hebben echt een super visserij gehad. Zowel vanaf de kant en vanaf de boot. Wel helemaal fysiek kapot gegaan, maar dat was het meer dan waard.

We hebben niet heel lang met de jigs gedaan, doordat we af en toe een vis verspeelden, maar voornamelijk door de Barracuda's, die gewoon op je lijn knalden. Soms voelde je niet eens iets en was je lijn al door. Omdat we op Amberjacks visten, konden we ook geen wire gebruiken, dus namen we dit voor lief. Gelukkig hadden we nog meer jigs bij ons en hebben ter plaatse nog wat jigs kunnen kopen.

Ik heb wat foto's (ik met die Buff op en m'n broer met dat gele shirt) bijgevoegd waarop de Power Jig te zien is. Dus mocht iemand een keer vragen of ze goed vangen, dan kan je altijd naar onze trip verwijzen. ;-) Geef dan wel het advies om de haken, die er standaard aan zitten, te vervangen. Deze zijn namelijk naast dat ze te klein zijn, ook simpelweg bot. Voor de 200 en 250gr is een 9/0 goed. Ik was hier al vanuit gegaan en zelf had ik assist hooks gemaakt met 300lb Jerry Brown hollow (de 200 was achteraf aan de dunne kant en heb ik niet gebruikt) en Owner SJ41 en HOT's Otoko haken.

Ik ben in Playa del Carmen geweest en heb gevist met Roberto Navarro. Informatie over hem staat in de aftiteling van de video op youtube.

Gr Maurice

Queen Hearts uit Bermuda wint de Blue Marlin World Cup

Erik Vleeming     19/04/2013     Reacties (0)

Gisteren wist Queen of Hearts voor de tweede keer in vijf jaar het jaarlijkse Blue Marlin World Cup Championship te winnen. Ze wisten dit de eerste keer in 2007 te doen. De World Cup is een uniek jaarlijks evenement waarbij teams over heel de wereld op 4 juli het tegen elkaar opnemen wie de grootste Blauwe Marlijn van minimaal 500 pond weet te vangen. Elk team vist 8 uur in haar eigen tijdzone.

Het is de zevende keer in 28 jaar dat de winnaar uit Bermuda komt. Naast Bermuda is de grootste Marlijn ook zeven keer in Kona, Hawaii gevangen. Het was de tweede keer dat hetzelfde team voor de tweede keer wist te winnen. Eerder lukte dit de Happy Hooker in 2006 en 2010 vissend vanuit Cabo Verde.

Eigenaar van de Queen of Hearts, Walter Cross en kapitein, Peter Olander zijn geboren op Bermuda. Glen Astwood was de visser die de 768lb Blauwe Marlijn wist te vangen. Er werden gisteren maar twee Blauwe Marlijnen van boven de 500 lb gevangen. Deze werd ook in de wateren van Bermuda gevangen en woog 551lb. Alle vissen onder de 500lb zijn gereleased.

In totaal deden er 138 teams mee aan de World Cup. Andere locaties waar er gevist werd zijn Queensland (Australie), Angola, Portugal, Madeira, de Azoren, Canarische Eilanden, Cabo Verde, Bahamas, Costa Rica, Mexico, Virgin Islands, Frans Polinesie en in de VS, Kona, Louisiana en New Jersey. De sportvissers kwamen onder andere uit Rusland, Finland, Saoedie Arabie, Zuid Afrika, Spanje, Frankrijk, Duitsland, Engeland, Italie en Mozambique.

Voor meer info ga je naar www.bluemarlinworldcup.com

Lesley Luijer vangt Sixgil van ruim 500kg!! en meer...

Erik Vleeming     19/04/2013     Reacties (0)

Eind vorig jaar wist Lesley Luijer, een goede bekende van Biggameshop een Sixgill shark van ruim 500kg en 5 meter in lengte te vangen, met een 50lb hengelcombi. De dril duurde in totaal 3 uur. De vis werd gehaakt op 400 meter diepte waarna hij ervan door ging tot zo'n 900 meter diep. Daarna wist Lesley de vis dus in 3 uur tijd bij de boot te krijgen.

Naast de Sixgill Shark heeft Lesley in een week tijd de volgende vissen gevangen: zoals gezegd de Sixgill van meer dan 500kg, 1 sixgill van 400kg en 4,5 meter lang, 1 Sixgill van meer dan 250kg en 3 meter lang, 3 Gata's (diepzee haaien) de grootste was 1,4 meter en 20kg, 5 Roggen tussen de 20-30kg (Duckbill, Vlinder en Pijlstaart), 1 Tope, 1 Sama, 20 kleine Amberjacks, 4 Geepjes, 6 Lizardfish, 1 Rascasco (diepzee lekkernij), 10 Conecho (diepzee vis en perfect aas voor de Sixgill) en 1 Escolar van 147cm en 22kg.

Naast de vis was er veel zon, dus je kan wel zeggen een zeer geslaagde visvakantie.

Wil je zelf ook eens gaan vissen op La Palma dan kan je contact opnemen met René Flohil van Vissenlapalma.nl

Sanur Bali Indonesiƫ

Rien van Eck     19/04/2013     Reacties (1)

Van Rien van Eck ontvingen we het onderstaande visverslag uit Sanur Bali. Rien (en inmiddels wij ook) vraagt zich af welke vis hij heeft gevangen. Herken je de vis mail dit dan naar Rien of aan info@biggameshop.nl :

Eindelijk is het dan zo ver 16-05-2011 Vakantie naar Sanur Bali Indonesië.

Heb m’n Shimano Travelconcept 12/20 lbs en Reel Shimano TLD 30 samen met de bestelling van Biggameshop (die zo als altijd weer prima op tijd was) in de handbagage gedaan, de haken en pianowire in de koffer.

Na een weekje te hebben gerelaxt en een kleurtje te hebben opgedaan, met mijn locale visvriend Ketut, hebben we ’s morgens om 6.30 afgesproken om een halve dag in een traditionele boot te gaan vissen.

Na een uurtje krijgen we de eerste strike, de lijn giert van de reel, het resultaat is een grote Emporerfish of Snapper ik weet het niet precies.

Na twee uur trollen is het weer zo ver, we hebben een aanbeet de lijn giert weer van de reel, dit voelt als een andere vis. Ketut roept Wahoo en inderdaad hij heeft gelijk het blijkt een Wahoo te zijn van precies 1 meter.

Na nog een uurtje zegt Ketut dat we terug gaan, maar we pakken nog eerst even Barracudapoint (zoals hij dat noemt) mee. Weer een strike de lijn giert weer van de reel en na een aardig gevecht zien we een monsterachtige Barracuda achter de boot verschijnen, Big Fish roept Ketut en op dat moment
geeft de vis nog één klap me zijn kop en de haak schiet los, Balen maar ook dat is vissen, we hebben hem in ieder geval nog gezien.

Aangekomen bij het hotel geef ik de vissen af bij de kok. Ik spreek met hem af dat we ze ‘s avonds zouden opeten met goede vrienden die ondertussen ook op Bali waren aangekomen. Het was die avond een feest de kok had de vissen op een aantal verschillende manieren klaar gemaakt.

Een paar dagen later nog maar eens proberen, het resultaat nog zo’n soort snapper (iets kleiner dan de vorige) en twee tonijnen van een kilootje of 5. Ook die weer klaar laten maken door de kok en van één van de tonijnen had hij Carpaccio gemaakt, om je vingers bij op te eten, weer een feestje dus.

Twee dagen later hadden we een snellere boot besproken om naar een eiland te varen voor de kust van Bali. Bij het eiland zouden we gaan snorkelen met de vrouwen. Maar de hengel hadden we wel meegenomen. Want mijn vriend Max Brouwers uit Breda wilde onder het varen nog even een poging wagen.

Bij het eiland aangekomen zouden we nog even om een enorme rots in het water heen varen, maar het water was te wild. Op het moment dat we van de rots weg varen begint de reel te gieren en Max zet de hengel in de Budpad en begint met de dril, na een aardig gevecht op een hele woeste zee ligt de vis in de boot, een vrouwtjes Dorado (Mahi mahi) van 1.35 meter.

Max lacht en zegt dat word vanavond weer vis eten, iedereen is blij nu is het de beurt aan Hans (één van de mannen in ons reisgezelschap) en die vangt nog een Tonijn van een kilo of 5, zo zegt hij ook de Carpaccio is binnen, iedereen lacht.

Ook deze vissen weer in het hotel klaar laten maken en met de zelf gestookte Arak van een neef van Ketut die zelfde avond weer een feestje gebouwd.

Tot zo ver dit verslag, verder wil ik Erik van de Biggameshop nog even bedanken voor zijn geweldige tips service en Lures, ze hebben weer gewerkt.

Mocht iemand de precieze naam van de Emporerfish of Snapper weten dan hoor ik het graag.

Rien van Eck

Billfish Club Sao Vicente winnaar Blue Marlin World Cup!

Erik Vleeming     19/04/2013     Reacties (0)

Winst van de 26e World Cup Blue Marlin Championship 2010 opnieuw naar de Billfish Club Sao Vicente op Cabo Verde!

Nadat de Happy Hooker I de World Cup in 2006 al wist te winnen met een marlijn van 850 lb, wordt dit in 2010 nog eens dunnetjes over gedaan.

Er werd door de Happy Hooker 1 gevist in de Channel, de zee-engte tussen Sao Vicente en Santa Antao rondom een locatie die de veel zeggende naam Jurrasic Park heeft meegekregen. Dit omdat hier in het verleden al meerdere grote vissen werden gehaakt en gevangen.

Slechts 15 minuten nadat de lures in het water lagen volgde de strike. In eerste instantie werd aan de organisatie nog een gewicht van 850lb doorgegeven, maar nadat de vis vlak bij de boot een serie sprongen maakte zag Capt. Berno Niebuhr dat hij toch met een Grander te doen had.

De gelukkige visser Chris Brand (zelfde visser als in 2006) had slechts 1,5 uur nodig om de vis bij de boot te krijgen. Het gewicht bleek 1097 lb. De vis had een lengte van 3,78 m. en een omtrek van 2.00 m.

De World Cup wordt ieder jaar gehouden op de 4e juli. Overal ter wereld kunnen boten zich inschrijven en meedoen aan deze marlijn competitie. Dit jaar deden wereldwijd 149 boten mee.

Sao Vicente staat bekend al de beste locatie voor blauwe marlijn ter wereld. De BillfishClub heeft haar kwaliteit met 3 eerdere Aftco Awards en nu dus 2x winnaar van de World Cup aan vriend en vijand meer dan bewezen

Voor meer informatie over het vissen op Sao Vicente www.tightlines.nl en voor meer info over de Blue Marlin World Cup www.bluemarlinworldcup.com